Next

Nieuws

Oplevering Bronwijzer vmbo
Herziene editie Bronwijzer vmbo BB en KGT/Mavo deel 2

In het cursusjaar 2017/2018 is de methode Bronwijzer vmbo deel 2 herzien. Voor de vakantie wordt de methode op de afleveradressen bezorgd. De docentenhandleiding (evenals diverse andere downloads)...
Lees meer
Implementatie Bronwijzer vmbo deel 1
Implementatie Bronwijzer vmbo deel 1
In het cursusjaar 2016/2017 is de methode Bronwijzer vmbo deel 1 herzien. Voor de zomervakantie is de methode op de afleveradressen bezorgd. De docentenhandleiding (evenals diverse andere downloads) kunt u vinden door in te loggen in de Bronwijzer-applicatie. Als u...
Lees meer
Ook innovatieve lesmethoden vragen om klassieke docentvaardigheden
Ook innovatieve lesmethoden vragen om klassieke docentvaardigheden
Het geven van heldere directe instructie is een belangrijke vaardigheid van leraren. Het is een belangrijke voorwaarde voor een gezond klassenmanagement. Dit verandert niet wanneer klassieke lesmethoden plaats maken voor innovatieve online toepassingen.

Dat viel mij onlangs weer op...
Lees meer
Voortgang herziening VMBO-editie
Voortgang herziening VMBO-editie
Driestar onderwijsadvies is dit cursusjaar gestart met de herziening van Bronwijzer vmbo. De delen 1 van de KGT/Mavo- en BB-versie worden voor de zomervakantie opgeleverd.Graag informeren wij u geinteresseerde over de voortgang van de herziening. Via een speciaal daarvoor ingerichte...
Lees meer
Meelezers gezocht
Meelezers gezocht
Beste docenten geschiedenis,

Zoals u weet wordt de methode Bronwijzer vmbo deel 1 (BB- en KGT/mavo-versie) dit jaar herzien. De redactie is inmiddels hard aan het werk, en de eerste conceptteksten liggen klaar.

Zoals altijd leggen we de...
Lees meer
Bronwijzer VMBO zoekt redacteuren
Bronwijzer VMBO zoekt redacteuren
Na de zomervakantie start de herziening van de methode Bronwijzer VMBO deel 1. Belangrijkste speerpunten in de herziening vormen het ontwikkelen van (deels vervangend en deels aanvullend) differentiatiemateriaal, didactische versterking van het ‘leren leren’ en uitbreiding van digitale mogelijkheden voor...
Lees meer



Next